lojalnościowe
Karty lojalnościowe
Karty lojalnościowe to kluczowe elementy programów lojalnościowych, za pomocą których firmy budują długotrwałe relacje z klientem, budując tym samym swoją konkurencyjną pozycję na wybranym rynku. Zadowolony klient korzystający z karty lojalnościowej dokonuje regularnych zakupów oraz poleca produkty znajomym.
Programy lojalnościowe
Programy lojalnościowe oferowane przez sklepy i firmy to standardowy sposób, aby zachęcić klientów do częstszych i regularnych zakupów. Programy te zazwyczaj oferują rabaty, punkty lub nagrody za zakupy, specjalne promocje i spersonalizowane oferty. Uczestnicząc w programach lojalnościowych, klienci mogą cieszyć się oszczędnościami, korzyściami i spersonalizowanymi zakupami, podczas gdy firmy odnoszą korzyści ze zwiększonego utrzymania klientów i ponownych zakupów.
Karty lojalnościowe są jednym z kluczowych elementów ułatwiających organizowanie programów lojalnościowego. Zapewniają wygodny i łatwy sposób śledzenia i nagradzania lojalności klientów. Karty te zazwyczaj mają unikalny numer identyfikacyjny powiązany z kontem klienta, co umożliwia firmom gromadzenie danych na temat zachowań i preferencji klientów. Dzięki tym informacjom firmy mogą dostosowywać oferty do indywidualnych klientów, poprawiając ich doświadczenia zakupowe i wzmacniając poczucie lojalności.
Specyfikacja standardowej karty lojalnościowej:
- materiał: PVC biały
- format: 86×54 mm (CR-80),
- grubość: 0,76 mm (760 mikronów)
- zadruk offsetowy, pełny kolor CMYK
- kod kreskowy lub kod QR lub pasek magnetyczny
Karty lojalnościowe – opcje druku
Karty lojalnościowe mogą być o wiele bardziej eleganckie i zaawansowane niż standardowe karty plastikowe. Oto opcje i możliwości druku kart plastikowych, które warto rozważyć projektując karty do swojego programu lojalnościowego:
- kolor karty – karty plastikowe najczęściej wykonuje się z białego PVC. Można jednak wybrać PVC który jest w innym kolorze – oferujemy materiał w kolorach: złoty, srebrny i czarny.
- inny kształt i format – karty najczęściej wykonuje się w standardowym rozmiarze: 86×54 mm, znanym w branży jako CR-80. Jednak współczesne technologie druku kart pozwalają na produkcję kart w innym rozmiarze, a nawet kształcie. Mogą być okrągłe, owalne lub w kształcie serca. Karty w innym rozmiarze to na przykład często spotykane karty lojalnościowe w kształcie małej karty o rozmiarze 1/3 standardowej karty.
- opcje ozdobne – ekskluzywne sklepy mogą potrzebować, aby ich karty lojalnościowe wyglądały równie ekskluzywnie. Można to osiągnąć drukując na kartach ozdoby w formie wypukłych znaków wykonanych lakierem selektywnym. Można na niej nanieść nadruki metaliczne, tłoczone napisy, pokryć kartę matowym lub błyszczącym laminatem, a nawet umieścić hologram.
- personalizacja kart – to jedna z głównych opcji kart, która jest niezbędna do śledzenia użytkowania karty. Najczęściej stosowanym elementem personalizacji jest kod kreskowy lub pasek magnetyczny – każda karta będzie miała swój unikalny numer zakodowany w kodzie kreskowym lub w pasku. Numer ten będzie skanowany np. w kasie podczas zakupów. Alternatywnie, lub dodatkowo można nadrukować na karcie kod QR, numer, datę ważności oraz pasek do podpisu.
Programy lojalnościowe i ich główny element – karty lojalnościowe, bez wątpienia są skutecznym narzędziem dla firm do zwiększania lojalności klientów. Swoją trwałością, profesjonalnym projektem spójnym z wizerunkiem firmy, karty te wzmacniają postrzeganie marki, zwiększają lojalność klientów i zachęcają do powtarzania zakupów.