lojalnościowe

kartaKlienta

Karty lojalnościowe

Karty lojalnościowe to kluczowe elementy programów lojalnościowych, za pomocą których firmy budują długotrwałe relacje z klientem, budując tym samym swoją konkurencyjną pozycję na wybranym rynku. Zadowolony klient korzystający z karty lojalnościowej dokonuje regularnych zakupów oraz poleca produkty znajomym.

Programy lojalnościowe

Programy lojalnościowe oferowane przez sklepy i firmy to standardowy sposób, aby zachęcić klientów do częstszych i regularnych zakupów. Programy te zazwyczaj oferują rabaty, punkty lub nagrody za zakupy, specjalne promocje i spersonalizowane oferty. Uczestnicząc w programach lojalnościowych, klienci mogą cieszyć się oszczędnościami, korzyściami i spersonalizowanymi zakupami, podczas gdy firmy odnoszą korzyści ze zwiększonego utrzymania klientów i ponownych zakupów.

Karty lojalnościowe w sklepie Karty lojalnościowe są jednym z kluczowych elementów ułatwiających organizowanie programów lojalnościowego. Zapewniają wygodny i łatwy sposób śledzenia i nagradzania lojalności klientów. Karty te zazwyczaj mają unikalny numer identyfikacyjny powiązany z kontem klienta, co umożliwia firmom gromadzenie danych na temat zachowań i preferencji klientów. Dzięki tym informacjom firmy mogą dostosowywać oferty do indywidualnych klientów, poprawiając ich doświadczenia zakupowe i wzmacniając poczucie lojalności.

Specyfikacja standardowej karty lojalnościowej:

  • materiał: PVC biały
  • format: 86×54 mm (CR-80),
  • grubość: 0,76 mm (760 mikronów)
  • zadruk offsetowy, pełny kolor CMYK
  • kod kreskowy lub kod QR lub pasek magnetyczny



Karta plastikowa lojalnościowa

Karty lojalnościowe – opcje druku

Karty lojalnościowe mogą być o wiele bardziej eleganckie i zaawansowane niż standardowe karty plastikowe. Oto opcje i możliwości druku kart plastikowych, które warto rozważyć projektując karty do swojego programu lojalnościowego:

  • kolor karty – karty plastikowe najczęściej wykonuje się z białego PVC. Można jednak wybrać PVC który jest w innym kolorze – oferujemy materiał w kolorach: złoty, srebrny i czarny.
  • inny kształt i format – karty najczęściej wykonuje się w standardowym rozmiarze: 86×54 mm, znanym w branży jako CR-80. Jednak współczesne technologie druku kart pozwalają na produkcję kart w innym rozmiarze, a nawet kształcie. Mogą być okrągłe, owalne lub w kształcie serca. Karty w innym rozmiarze to na przykład często spotykane karty lojalnościowe w kształcie małej karty o rozmiarze 1/3 standardowej karty.
  • opcje ozdobne – ekskluzywne sklepy mogą potrzebować, aby ich karty lojalnościowe wyglądały równie ekskluzywnie. Można to osiągnąć drukując na kartach ozdoby w formie wypukłych znaków wykonanych lakierem selektywnym. Można na niej nanieść nadruki metaliczne, tłoczone napisy, pokryć kartę matowym lub błyszczącym laminatem, a nawet umieścić hologram.
  • personalizacja kart – to jedna z głównych opcji kart, która jest niezbędna do śledzenia użytkowania karty. Najczęściej stosowanym elementem personalizacji jest kod kreskowy lub pasek magnetyczny – każda karta będzie miała swój unikalny numer zakodowany w kodzie kreskowym lub w pasku. Numer ten będzie skanowany np. w kasie podczas zakupów. Alternatywnie, lub dodatkowo można nadrukować na karcie kod QR, numer, datę ważności oraz pasek do podpisu.



Programy lojalnościowe i ich główny element – karty lojalnościowe, bez wątpienia są skutecznym narzędziem dla firm do zwiększania lojalności klientów. Swoją trwałością, profesjonalnym projektem spójnym z wizerunkiem firmy, karty te wzmacniają postrzeganie marki, zwiększają lojalność klientów i zachęcają do powtarzania zakupów.

Rodzaje i przykłady kart
Karty klubowe / członkowskie
Karty dla klubów i organizacje służą jako dowód członkostwa i zapewniają dostęp do wybranych usług, zniżek lub wydarzeń organizacji. Personalizowane podczas produkcji, lub z możliwością indywidualnej personalizacji przez klub. …
Więcej
Karty gwarancyjne i serwisowe
Karta plastikowa może również służyć jako ekskluzywny certyfikat jakości lub karta gwarancyjna dodawana do produktów premium. Karta taka może być wykonana równie ekskluzywnie jak sam produkt – metaliczne, tłoczone, wypukłe …
Więcej

Karty rabatowe
5, 10, 15% rabatu procentowego, dostęp do specjalnych promocji lub ofert. Karty rabatowe to popularny sposób w jaki firmy próbują zatrzymać klientów i zachęcić ich do ponownych zakupów. Karta rabatowa to również doskonała wizytówka firmy, …
Więcej
Karty plastikowe VIP
Karty VIP to ekskluzywne karty członkowskie, które oferują specjalne przywileje i korzyści wybranym klientom. Ich cechą charakterystyczną jest przede wszystkim unikalny, elegancki wygląd. Karty VIP dają poczucie ekskluzywności i wzbogacają doświadczenie klienta, dając dostęp do usług premium, …
Więcej
Opcje wykonania
Zdrapka
Laminat kart plastikowych
Breloczki do odłamania
Pasek magnetyczny
Miejsce na podpis
Pamięć chip
Podkłady metaliczne
Embossing (tłoczenie)
Zapach (np. kawy)
Lakier wybiórczy błyszczący lub matowy
Nietypowe kształty i rozmiary
Grawerowanie laserowe
hot-stamping
Materiał przezroczysty
Moduł zbliżeniowy
Otwory / dziurki
Hologram
Materiał kolorowy
Kod kreskowy
Materiał ekologiczny
Druk widoczny w UV / IR