częste pytania
pytania
Masz pytania lub wątpliwości?
Tu znajdziesz pytania i odpowiedzi związane z zamawianiem i produkcją kart.
W przypadku wycen prosimy o maila bezpośrednio na wycena@polskiekarty.pl
Informujemy też, że tymczasowo do odwołania nasze Biuro Klienta pracuje od 8:00 do 15:00.
Pytania i Odpowiedzi
jak mogę wycenić i złożyć zamówienie?
W czasie pandemii skontaktuj się bezpośrednio z jednym z naszych konsultantów:
- tel.: +48 605 265 505, e-mail: beata@polskiekarty.pl, Beata Banduła-Suder
- tel.: +48 667 661 792, e-mail: marzena@polskiekarty.pl, Marzena Socha
- tel.: +48 661 954 564, e-mail: renata@polskiekarty.pl, Renata Sobczyk
- tel.: +48 605 881 710, e-mail: aleksander@polskiekarty.pl, Aleksander Nowak
Skontaktuj się z nami telefonicznie (tel. +48 12 415 11 45) lub mailowo info@polskiekarty.pl.
Nasz specjalista wyceni oraz poprowadzi Twoje zamówienie krok po kroku.
jaki jest minimalny nakład?
Minimalna ilość zamawianych kart to 200 sztuk. Niektóre dodatki (jak np. kolory Pantone) wyceniamy od 1000 sztuk.
Dokładne informacje uzyskasz kontaktując się z naszym specjalistą.
jakiego rodzaju karty plastikowe robicie?
Wykonujemy wszystkie główne typy kart plastikowych:
- laminowane karty plastikowe (zgodne ze standardem ISO 7810),
- karty magnetyczne (ISO 7811),
- karty zbliżeniowe (ISO 14443),
- karty chipowe (ISO 7816).
Możesz zamówić darmowe próbki kart. Jeżeli Twoje zamówienie jest niestandardowe lub oryginalne skontaktuj się z nami, z przyjemnością pomożemy!
jakie typy plików są akceptowane?
Akceptujemy pliki Adobe Acrobat Document (PDF). Przejdź tutaj, aby zapoznać się z wymaganiami dotyczącymi materiałów dostarczanych do druku.
Skontaktuj się z naszym sprzedawcą telefonicznie lub mailowo aby uzyskać fachową pomoc i wsparcie.
jak przesłać cały projekt?
Wyślij nam swój projekt przez e-mail. Jeśli projekt jest za duży możesz również przesłać plik za pomocą FTP (zapytaj o dostęp).
czy możecie dla mnie przygotować projekt kart?
Tak możemy, oferujemy pełen zakres usług projektowych i graficznych.
co to jest spad i jaki jest jego cel?
Spad jest obszarem grafiki, który zostanie odcięty podczas procesu wykrawania. Nasze spady wynoszą po 1,5 mm z każdej strony. Oznacza to, że projekt karty musi mieć format 89×57 mm, aby został dopuszczony do druku.
Podczas wykrawania możliwe są przesunięcia maksymalnie do granicy spadu, dzięki czemu na brzegach gotowej karty nie pojawią się białe linie.
Możliwe przesunięcia należy uwzględnić podczas projektowania pliku, ponieważ grafika karty nigdy nie będzie idealnie wycentrowana.
jakie metody płatności są akceptowane?
Akceptujemy płatność przelewem bankowym lub gotówką.
Faktury na całkowitą kwotę do 4 000 zł brutto płatne są zaliczką 100%.
Po opłaceniu całkowicie dwóch pierwszych faktur, trzecia faktura może być wystawiona z 14-dniowym terminem płatności (dotyczy wartości faktury od 4 000 zł brutto do 25 000 zł brutto).
Jest również możliwość ubezpieczenia płatności. W przypadku pozytywnej weryfikacji wniosku Klient otrzymuje fakturę na termin 14- lub 30-dniowy. Koszt wniosku to 200 zł netto, płatne przez Klienta.
kiedy rozpoczyna się realizacja zamówienia?
Realizacja zamówienia rozpoczyna się od chwili otrzymania przez nas ostatecznych i prawidłowych plików do druku wraz ze wszystkimi informacjami (np. odnośnie personalizacji). Konieczne jest również przesłanie potwierdzenia wpłaty (w przypadku wystawionej pro formy).
jaki jest czas realizacji zamówienia?
Orientacyjny czas realizacji zamówienia to 7 do 10 dni roboczych (w przypadku kart bez opcji dodatkowych). Ostateczny termin zależy jednak od ilości zamawianych kart oraz ilości dodatkowych opcji na karcie. Oferujemy możliwość realizacji zamówienia w trybie expres do 3 dni roboczych, przy dopłacie 100% lub do 5 dni roboczych, przy dopłacie 50%. Do czasu realizacji nie wliczany jest czas transportu.
ile wynosi koszt wysyłki?
Koszt transportu ustalany jest indywidualne w zależności od miejsca docelowego oraz wagi przesyłki.
Współpracujemy z firmami: UPS oraz Schenker. Na życzenie przesyłamy zamówienia firmą wskazaną przez klienta.
Skontaktuj się z nami, aby ustalić koszt wysyłki dla Twojego zamówienia. Pamiętaj, że do wyceny potrzebujemy kod pocztowy oraz miejscowość.
dlaczego wydrukowano złe kolory?
Zdarza się, że po wydrukowaniu Twojego zlecenia w drukarni kolory są inne niż się spodziewałeś. Jak do tego doszło? Kto popełnił błąd?
Aby uniknąć takiej sytuacji, na etapie przygotowywania projektu warto zwrócić uwagę na kilka spraw. Projekt oglądałeś na monitorze. Jeśli nie jest to monitor wysokiej klasy, przystosowany do grafiki i do tego odpowiednio skalibrowany nie zobaczysz prawdziwych kolorów. Poza tym monitory „świecą” w kolorystyce RGB, a druk wykonuje się w kolorystyce CMYK lub Pantone. Są to inne przestrzenie kolorystyczne.
Farby drukarskie nie „świecą”, są raczej matowe, więc ich postrzeganie przez oko ludzkie jest całkiem inne. Projekt przed zleceniem druku wydrukowałeś na swojej drukarce żeby mieć pewność, że kolory są takie, jak chcesz. Jednak popularne drukarki pomyślane są tak, by drukowały ładne, kolorowe obrazki, które nie mają nic wspólnego z rzeczywistymi kolorami żądanymi w pliku.
Każdy program wyświetli daną barwę na monitorze. Ten sam kolor może wyglądać soczyście na jednych ustawieniach, a na innych przypominać burą plamę. W jakim świetle pracujesz? Żarówki świecą na czerwono, jarzeniówki – na zielono, a świetlówki energooszczędne – jak chcą. W efekcie mamy wrażenie, że druk jest zbyt czerwony lub zbyt niebieski. Dlatego do oceny koloru używa się specjalistycznego oświetlenia lub podchodzi do okna by ocenić barwy w naturalnym świetle słonecznym.
Jak dany kolor wyjdzie w druku zależy również od podłoża na jakim zostanie wydrukowany. Inaczej dany kolor będzie wyglądał na papierze offsetowym (najczęściej stosowany na koperty i papier firmowy), a inaczej na papierze kredowym (stosowanym np. na wizytówki czy albumy). Na podłożach bardziej chłonnych kolory będą słabsze, bardziej przygaszone.
Dodatkowo jeśli dana praca będzie foliowana lub lakierowana, to także wpłynie na odbiór kolorów przez ludzkie oko. Folia błysk wyostrza kolory, są bardziej nasycone. Natomiast folia matowa lekko je przygasza. Dzieje się tak ze względu na odbijanie światła od danej powierzchni. To samo dotyczy papierów matowych i błyszczących.
Aby zobaczyć na wydruku, jakie wyjdą kolory, należy zamówić certyfikowanego proofa cyfrowego. Jest to koszt rzędu 50-100 zł za arkusz A4. Na takim próbnym wydruku najczęściej robimy tylko fragment naszej pracy. Dzięki temu mamy pewność, że nasza praca ma właśnie taką kolorystykę.
Zlecając wykonanie proofa trzeba zaznaczyć, na jakim podłożu planujemy docelowy druk. Studio wykonujące proofa załączy wtedy odpowiednią symulację podłoża, co też wpływa na ostateczne barwy. Takiego proofa trzeba przesłać drukarzowi, który będzie się nim wzorował ustawiając kolorystykę naszej pracy. Proof cyfrowy dobrze imituje kolory wydrukowane z CMYK-u , gorzej z Pantone. Wynika to z tego, że urządzenie drukuje z kolorów CMYK-owych, natomiast kolory Pantonowe może uzyskać tylko poprzez zmieszanie składowych CMYK-a. W przypadku kolorystyki Pantone najlepiej jest posługiwać się wzornikami tej firmy, ponieważ jest ona obowiązującym standardem na całym świecie.
potrzebuję więcej pomocy!
Skontaktuj się z nami! Z przyjemnością pomożemy! Nasi sprzedawcy udzielą szczegółowych i wyczerpujących odpowiedzi na Twoje pytania telefonicznie lub mailowo.
Biuro czynne od poniedziałku do piątku w godz. 8:00 do 16:00.